نبض تعرفه اينترنت خود را در دست بگيريد

يكشنبه 09 آبان 1395

اگر از خدمات شرکت‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت راضي نيستيد و يا شک و شبهه‌اي در ميزان حجم مصرفي خود داريد، مي‌توانيد از طريق نرم‌افزار محاسبه تعرفه سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اينترنت خود نظارت داشته باشيد و در صورت لزوم شکايت کنيد.

  • 0



به گزارش اپليکيشن ايراني،  سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در کنار سامانه ۱۹۵، نرم‌افزاري را راه‌اندازي کرده که به واسطه آن، کاربران قادر به محاسبه کف و سقف سرويس ADSL و WiFi خود شده و در صورت مشاهده هرگونه مغايرت، اقدام به شکايت کنند.

 
سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي اخيرا اقدام به راه‌اندازي يک نرم‌افزار به اسم محاسبه تعرفه سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL) کرده است که با ايجاد آن، کاربران مي‌توانند کف و سقف سرويس ADSL و WiFi مورد نظر خود را محاسبه کنند.
 
اين نرم‌افزار در دو نسخه ويندوزي (براي ويندوز ۷ و بالاتر و در نسخه‌هاي پائين‌تر ويندوز با نصب نرم‌افزار .net) و اندرويدي تهيه شده و کاربران مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي به آدرس www.cra.ir آن را دانلود و نصب کنند.
 
به گفته حسين فلاح جوشقاني-معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- اين نرم‌افزار براي تسهيل و شفاف‌سازي نظارت مشترکان بر تعرفه ارائه خدمات اينترنت پرسرعت از طريق فناوري‌هاي ADSL و WiFi و کسب اطلاعات لازم از تعرفه سرويسي که قصد خريد آن را دارند، طراحي شده است.
 
تعرفه ارائه خدمات اينترنت پرسرعت ADSL و WiFi در مصوبه ۲۳۷ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات که در تاريخ ۲۲ خرداد ماه سال جاري به تصويب رسيد، تعيين شده است و با استفاده از اين نرم‌افزار تعرفه کاربران درصورت مشاهده هرگونه مغايرت در نرخ ارائه خدمات توسط دارندگان پروانه ADSL و WiFi مي‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگوئي به شکايات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به آدرس  www.۱۹۵.irو يا تماس تلفني با شماره ۱۹۵، شکايت خود را ثبت و پيگيري کنند.
 
سامانه ۱۹۵ سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، راهي براي ثبت شکايات مربوط به نارضايتي از خدمات اينترنتي است و با استفاده از اين سامانه، مردم در هر جاي ايران مي‌توانند درخواست‌هايي را که از اپراتورها دارند از لحاظ کيفيت يا عدم دسترسي و غيره وارد سامانه کرده و از خدماتي که مورد رضايتشان نيست شکايت کنند.
 
اين سامانه پاسخگويي به دستور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات راه­‌اندازي شده و کليه مشترکان مي‌­توانند با مراجعه به سايتwww.۱۹۵.ir  يا تماس با تلفن گوياي ۱۹۵ يا شماره پيامک ۶۰۰۱۹۵ و يا آدرس پست الکترونيک ict.gov.ir@۱۹۵ شکايات، انتقادات و پيشنهادات خود را در خصوص خدمات ارائه شده­ زيرمجموعه‌هاي اين وزارتخانه (سازمان‌­ها و شرکت­هاي ذي‌ربط) که داراي مشترک و کاربر نهايي هستند، ثبت کنند.
 
مراحل و فرايند ثبت و پيگيري درخواست در سامانه ۱۹۵ به اين ترتيب است:
 
ثبت درخواست در سايت و ارسال کد رهگيري بر روي تلفن همراه ثبت‌کننده درخواست
 ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اوليه به مبداء رسيدگي‌کننده شامل: زير مجموعه‌هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (مانند اپراتورها، شرکت‌هاي اينترنتي، دفاترپستي و ...
ارجاع درخواست براي رسيدگي به واحد تخصصي/ بازرسي سازمان مربوطه در صورت عدم ارايه پاسخ نهايي بعد از گذشت ۱۴ روز در سامانه يا درخواست تجديد نظر حداکثر ظرف مدت ۳ روز پس از پاسخ نهايي.
ارجاع درخواست به بالاترين مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در صورت ثبت تجديد نظر دوم يا عدم ارايه پاسخ نهايي پس از مدت مقرر.
رسيدگي نهايي و صدور راي توسط کميته حل اختلاف در صورت درخواست تجديد نظر دوم.
سامانه ۱۹۵ در يک سال گذشته زمان پاسخ‌گويي خود به شکايات را کاهش داده است و به گفته حسن مهدوي مديرکل دفتر بازرسي، نظارت مديريتي و پاسخگويي به شکايات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، در حال حاضر با فرآيندهاي انجام‌شده، با ميانگين حدود ۲۰ هزار شکايت در سال زمان پاسخگويي به کمتر از ۱۰ روز رسيده است، بنابراين در صورت ثبت شکايت کاربران در سامانه به گفته اين سازمان موظف است در کمتر از ۱۰ روز به بررسي شکايات ثبت‌شده بپردازد.

منبع : خبرگزاري ايسنا
تا کنون نظری ثبت نشده است . شما میتوانید اولین نفر باشد .